Jesteśmy z Wami od 26 lat


 Jesteśmy z Wami od 26 lat


Zdrowie Pracownika i członków Jego rodziny najważniejszym celem Fundacji Ochrony Zdrowia i Pracodawcy.

 

Aktualności

18.09.2018
grypa.jpg

PROFILAKTYKA GRYPY

Wg danych Zakładu Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Nadzoru Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w  okresie od 23 do 31 stycznia 2018 r. zarejestrowano w Polsce ogółem 259.405 zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę. Średnia dzienna zapadalność wynosiła 75,0 na 100 tys. ludności.

W Polsce corocznie najwięcej zachorowań na grypę przypada w okresie między styczniem a kwietniem. Na świecie w ciągu każdego roku na grypę choruje 5-10% dorosłych i 20-30% dzieci.

Grypa jest ostrą chorobą infekcyjną układu oddechowego powodowaną przez wirusy grypy typu A i B. Objawia się zwykle nagle. W ciągu kilku godzin pojawia się wysoka gorączka, bóle mięśni, bóle głowy, suchy kaszel i znaczne osłabienie. Zwykle przechodzi bez pozostawienia szkodliwych następstw. Czasami nawet u uprzednio zupełnie zdrowej osoby grypa może mieć bardzo ciężki przebieg z groźnymi powikłaniami, do zgonu włącznie. Osoby z mocniejszą odpornością mają dużo mniejsze szanse na zarażenie się wirusami grypy.

Profilaktyka na co dzień - podejmuj działania ograniczające szerzenie się zarazków:

  • Szczepienia

Na grypę powinny szczepić się przede wszystkim osoby ze słabą odpornością oraz osoby starsze. U tych osób powikłania po grypie są często bardzo groźne.

  •  Aktywność fizyczna

Ruch ma wielki wpływ na procesy zachodzące w naszym organizmie. Zimą wystarczy codzienny spacer lub wizyta na basenie, czy siłowni.

  •  Myj ręce

Wirusy najczęściej przenosimy na brudnych dłoniach. Należy myć ręce po każdym przyjściu do domu i wizycie w toalecie. Dbaj o czystość i dezynfekcję powierzchni i przedmiotów, które mogą być zanieczyszczone zarazkami. Kiedy kaszlesz lub kichasz zasłaniaj nos i usta jednorazową chusteczką, którą po użyciu wyrzuć do kosza.

  • Unikaj kontaktu z chorymi

Warto unikać kontaktu z chorymi zawsze, kiedy masz taką możliwość. Kiedy zachorujesz postaraj się nie zarażać innych. Ogranicz na ile to możliwe bezpośrednie kontakty z ludźmi.

  • Chorowałaś, więc zostań w domu

Po przebytej chorobie nasza odporność jest bardzo osłabiona. Warto zostać w domu kilka dni po przebytej chorobie, aby uniknąć kolejnej infekcji i powikłań.

  •  Odżywianie

Witaminy i minerały zawarte w pożywieniu są bardzo istotne. Niedobór, szczególnie witaminy D zimą osłabia układ odpornościowy i sprawia, że częściej chorujemy.

  • Unikaj zatłoczonych miejsc

Im więcej osób wokół ciebie, tym więcej przenoszonych wirusów. Jeśli możesz, unikaj zatłoczonych miejsc.

  • Unikaj przechłodzenia

Aby zachorować nie wystarczy wyjść z mokrą głową na mróz. Do organizmu najpierw musi dostać się jakiś patogen. Wychłodzenie organizmu umożliwia wirusowi dużo szybszy rozwój i wywołanie o wiele większych skutków zakażenia.

  • Nawilżaj powietrze w domu

Powietrze wysuszone ogrzewaniem w domu wysusza również śluzówki, które pozbawione naturalnej wilgotnej ochrony są o wiele bardziej podatne na wniknięcie wirusów do organizmu.

  • Witamina D

To nie witamina C, a D najbardziej wzmacnia nasza odporność. W okresie zimowym większość czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, bez dostępu do światła dziennego. Warto jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu i sięgnąć po suplementy z witaminą D.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+ 48 (32) 776-83-58

+ 48 (32) 776-99-43 (biuro obsługi pacjenta)

sekretariat@fundacja-dabrowa.pl

Al. J. Piłsudskiego 92, 41-308 Dąbrowa Górnicza    KRS: 0000053491    NIP: 629-10-88-651    nr rachunku bankowego: 25 1050 1272 1000 0008 0042 1729

Investmag - tworzenie stron internetowych